10 روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام

10 روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام


برنامه اینستاگرام برای جلوگیری از انتشار محتوایی که به دیگران تعلق دارد بدون اجازه ناشر قوانینی را در خصوص موضوع کپی رایت وضع کرده که در صورت مشاهده مغایرات پست شما را حذف می کند. در ادامه روش های رفع مشکل کپی رایت اینستا را بررسی می کنیم.

کپی رایت اینستا چیست؟

اینستاگرام قوانینی را در خصوص حمایت از صاحبان اثر وضع کرده است و زمانی که محتوای منتشر شده بدون اجازه از صاحب اصلی باشد مشکل کپی رایت پیش می آید و پست شما توسط اینستاگرام حذف می شود. در ادامه راه حل هایی برای مشکل کپی رایت در اینستاگرام را مطرح می کنیم.

1-   تولید محتوای یونیک 

زمانی که محصول یا خدمات خود را در پیج بیزینسی قرار می دهید پیشنهاد می شود خودتان تصویر تهیه کنید و از  عکس هایی که در اینترنت و سایر صفحات اینستاگرام هستند استفاده نکنید چرا که ممکن است به علت نقض قانون کپی رایت اینستاگرام آن را حذف کند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود از محصولاتتان عکس مناسب و استاندارد بگیرید و آن را منتشر کنید.  

2- رفع قانون کپی رایت اینستاگرام با دانلود عکس از سایت های عمومی

اگر نمی توانید تصویری از خدمات و محصول خود تهیه کنید و انتخاب دیگری جز دانلود تصویر از اینترنت ندارید از دامنه های عمومی تصاویر را دانلود کنید. برخی از سایت ها اجازه دانلود رایگان عکس را به کاربران می دهند و مشکلی در خصوص قانون کپی رایت اینستاگرام به وجود نمی آید.

3- رفع حق کپی رایت اینستاگرام با استفاده از گزینه Usage rights گوگل

به هر حال برای تولید محتوا نیاز است تصاویری را از گوگل دانلود کنید برای اینکار مرورگر خود را طوری تنظیم کنید که عکس هایی را نمایش دهد که باعث نقض قوانین کپی رایت نشود به این منظور مراحل زیر را انجام دهید:  برای این کار ابتدا وارد مرورگر کروم شوید.

کلمه مورد نظر را در کادر جستجو ، تایپ کنید.

بعد از نمایش دادن نتایج گوگل از طریق منو بالای صفحه وارد تب Images شوید. اکنون میتوانید تمام عکس های گوگل را مشاهده کنید. در تب باز شده سمت راست صفحه روی Tools کلیک کنید. اکنون زیر منویی که Images در آن بود یک منو دیگر باز میشود. در منو جدید گزینه Usage rights را انتخاب کنید.

4-رفع مشکل کپی رایت اینستا با معرفی صاحب اصلی محتوا

در برخی موارد صاحبین عکس یا تصاویر مشکلی برای انتشار محتوای خود ندارند مشروط بر اینکه به آن ها اعتبار دهید و صاحب عکس را با لینک دادن به صفحه سایت یا صفحه اینستاگرام معرفی کنید و به صفحه اینستاگرامی او یا سایت ایشان لینک بدهید همچنین منشن کردن شخص در متن نشان دهنده رعایت قانون کپی رایت اینستاگرام است.

5-رفع مشکل کپی رایت با ویرایش عکس یا ویدئو

یکی از روش هایی که برای مشکل کپی رایت اینستاگرام می توانید استفاده کنید ویرایش محتوای اصلی است. برای مثال می توانید تصویری را دانلود کنید و با استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های ویرایشگر تصویر در آن تغییر ایجاد کنید تا با محتوای اصلی تفاوت زیادی داشته باشد. قابل توجه اینکه این روش صد درصد امن نیست و ممکن است باز هم به دلیل نقض قانون کپی رایت اینستاگرام محتوای شما را حذف کند.

6- ترکیب چند عکس یا فیلم برای رفع مشکل کپی رایت در استوری

میتوانید چندین ویدئو و یا چند تصویر را با هم ادغام کنید بدین ترتیب از حالت اصلی خود خارج می شود . برای مثال می نوانید تکه هایی از یک ویدئو را با برنامه های موجود کات کنید و بهم بچسبانبد بعد از این تدوین کوچک  محتوا را با اکانت خود آپلود کنید. البته این روض هم صد درصد تضمینی نیست.

7- ضبط کردن آهنگ با گوشی

در صورتی که میخواهید یک آهنگ در اینستاگرام قرار دهید برای جلوگیری از مشکل کپی رایت میتوانید آن را با استفاده از گوشی بخش هایی از آن را ضبط کنید. برای مثال در صورتی که در کنسرت هستید برای رفع مشکل کپی رایت استوری و… به جای دانلود آهنگ از اینترنت با گوشی خود فیلم بگیرید و قسمت هایی از آن را آپلود کنید.

8- بررسی محتوای منتشر شده توسط سایرین

اگر تردید دارید که محتوای شما به دلیل قانون کپی رایت حذف می شود یا خیر می توانید این موضوع را با بررسی مجتوایی که دیگران قبلا منتشر کرده اند چک کنید. به طور کلی اگر عکس، فیلم یا آهنگی را که دیگران منتشر کرده اند شما نیز میتوانید از این عکس ها استفاده کنید.

9-رفع مشکل کپی رایت استوری با استفاده از موسیقی هایی با مجوز حق کپی رایت

با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید موسیقی هایی که حق کپی رایت ندارند را پیدا کنید و از این دسته استفاده کنید. هستند هنرمندانی که برای انتشار بیشتر و دیده شدن اثر خود برای قطعه موسیقی خود حق کپی رایت در نظر نمی گیرند بدین ترتیب می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

10-تغییر اطلاعات موزیک برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

یکی از روش هایی که میتوانید قبل از آپلود موزیک انجام دهید حذف اطلاعات کلی موسیقی مانند (نام خواننده و نام آهنگ و ... ) است. زمانی که شما در اینستاگرام موزیکی را آپلود میکنید، اینستاگرام با این اطلاعات میتواند آهنگ اصلی را پیدا کند در نتیجه با حذف اطلاعات کلی قطعه موسیقی از این کار پیشگیری می کنید. در مورد آهنگ های معروف اینستاگرام حتی با تغییر اطلاعات آهنگ متوجه کپی رایت آن می شود. در این شرایط بهتره از نسخه های ریمیکس آهنگ مورد نظر که حق کپی رایت خاصی ندارند استفاده کنید و یا خودتان بخش هایی از آهنگ را جدا کرده و در محتوای خود استفاده کنید.